CORONA PROTOCOL

Beste leden,

Na een onverwacht einde van het seizoen op 14 maart mogen we eindelijk weer beginnen. Het zal geen gewoon begin zijn en we zullen nog met vele regels en beperkingen rekening moeten houden. We verwachten dat iedereen zich hier ook aan houdt, aangezien we er vanuit gaan dat we allemaal de club een warm hart toe dragen.

Met ingang van volgende week beginnen voor alle teams alweer de trainingen richting het nieuwe seizoen. Hoewel in de voorbije maanden een aantal versoepelingen zijn doorgevoerd gelden nog altijd stringente coronamaatregelen. Om een en ander vooraf te verduidelijken, hebben we een aantal zaken op een rijtje gezet. Een oproep aan alle leden om deze voorafgaand aan de eerste training goed door te nemen, zodat in de avonden alles soepel kan verlopen en iedereen weet wat er moet gebeuren.

Trainingen:

• Kom zoveel mogelijk omgekleed naar de club en douche bij voorkeur thuis. Dit enerzijds omdat de kleedkamers tussen de teams in niet schoongemaakt worden en anderzijds omdat ook in de kleedkamers 1,50 m afstand gehouden moet worden voor spelers van 18 jaar en ouder.
  • Trainingsmaterialen hoedjes, doelen en ballen zijn beschikbaar.
  • Spreek met je trainer af om verschillende kleuren shirts mee te nemen, aangezien de hesjes (zonder na elke training per elftal te wassen) niet gebruikt mogen worden.
  • Elkaar ook op het veld voldoende ruimte geven en in ieder geval de 1,50 m afstand in acht nemen. Behalve uiteraard in spelsituaties en duels.
  • Ouders en toeschouwers zijn welkom bij de trainingen, denk ook hierbij aan de 1,5 m afstand regel.

Wedstrijden:

Spelers van 18 jaar en ouder moeten 1,50 m afstand nemen van elkaar in de dug-out en kleedlokalen. Voor O19 teams en senioren betekent dit dat zij niet met het gehele team van 1 kleedkamer gebruik mogen maken. Indien mogelijk kunnen 2 kleedkamers gebruikt worden, anders moet er in shifts gewerkt worden. In de dug-out moet er steeds een stoel vrij blijven tussen de spelers. Er kunnen stoelen van onder de tribune bijgezet worden indien noodzakelijk.

Toeschouwers moeten overal op 1,50 m afstand van elkaar staan tenzij ze uit hetzelfde huishouden komen.

Belangrijk! Vanwege de coronamaatregelen kan het gebeuren dat wedstrijden (zowel uit als thuis) naar een ander tijdstip of zelfs een andere dag verplaatst moeten worden. Dit om zoveel mogelijk wedstrijden mogelijk te maken. Dit gebeurt in dat geval zonder overleg met de teams, het is gezien de situatie onmogelijk om met afzonderlijke wensen van teams rekening te houden. Zodra het totale programma bekend is, bekijkt de wedstrijdsecretaris of noodzakelijke verschuivingen doorgevoerd moeten worden.

Iedereen moet voor haar/zijn eigen bidon zorgen.

Als het omwille van het programma noodzakelijk is, wordt aan onze thuisspelende teams gevraagd om thuis om te kleden en te douchen.

Scheidsrechters:

• Aan scheidsrechters het verzoek om de vlaggen na afloop van de wedstrijd te ontsmetten. Ontsmettingsmiddel zal door de club beschikbaar worden gesteld.

Kantine:

• De kantine is gewoon geopend en mag via de aangegeven looproutes betreden worden. Staan aan de bar is alleen toegestaan om iets te bestellen. Zitten aan de tafels is beperkt, maar wel toegestaan mits de 1.50 meter regel in acht wordt gehouden.

Bovenstaande richtlijnen zijn een aanvulling op de richtlijnen van overheid, RIVM en KNVB. Een belangrijk advies willen we hier nog even herhalen: als je gezondheidsklachten hebt die gerelateerd kunnen worden aan het coronavirus: blijf dan thuis en kom niet naar het sportpark om zo de verspreiding van het virus zo veel mogelijk tegen te gaan.

Samen gaat we proberen om de start van de trainingen en voorbereiding op het nieuwe seizoen zo goed mogelijk vorm te geven. Dat zal van ons allemaal de nodige creativiteit en flexibiliteit vergen. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de richtlijnen, zowel vanuit overheid/RIVM als bij de club, altijd veranderen, maar dan laten we dat meteen via de bekende mediakanalenaan jullie weten.

Namens bestuur en teamleiders bij voorbaat dank voor jullie medewerking.