Even voorstellen; WSV Well Mini’s (4-5-6 jaar)

Op 8 juni was er vanuit de activiteitencommissie een soort zeskamp georganiseerd voor alle jeugd bij WSV Well. De mini’s waren via hun school benaderd of ze interesse hadden om mee te doen aan de zeskamp. Dit was een zeer geslaagde dag, die weliswaar stormachtig verliep (harde wind), maar gelukkig grotendeels droog. Er werden leuke oefeningen met de bal gedaan, van partijtje tot aan slalommen tussen pionnen en schieten op doel.  De favoriet was natuurlijk klimmen over het luchtkussen met glijbaan!

In opvolging van de zeer geslaagde zeskamp, werd er een klein groepje zeer jonge spelertjes benaderd om mee te komen trainen bij WSV. Het idee was om met het groepje mini’s iedere week een training te doen, waarbij het in het begin vooral draaide om plezier hebben met een bal.

Voor het begeleiden van de trainingen werd gezocht onder de eigen leden, naar mensen die het leuk leek om dit op te pakken. Doordat mijn eigen zoon (Kasper) ook wilde gaan voetballen en erg enthousiast was, was het een snelle keuze om mezelf als vrijwilliger aan te dragen.

Ik zou daarbij hulp krijgen van Thijme Hoeflak die voor zijn maatschappelijke stage voor school een leuk “project” zocht waarin hij praktijkervaring kon opdoen.

Op dinsdag 10 september begonnen we met de eerste training, met de volgende mini’s:

• Niels Rooijens
  • Luuk Blom
  • Nathan Veldhuijzen
  • Kai Verwaaij
  • Senn Beverloo
  • Kasper Kreemers
  • Victor Hasper
  • Marlo van der Hulst
  • Ruben Verhoeven
  • Marijn Robbemondt
  • Tess van Lopik
  • Daphne Steenbergen
  • Lauren van Honk

Het seizoen begonnen we dus met 13 enthousiaste kinderen. Het idee was om zes uur te starten en dan 30-45 minuten te trainen. De trainingen werden begonnen met een tikspelletje als “warming-up”. Daarna werden simpele oefeningen gedaan met de bal in centrale rol, zoals dribbelen, schieten op doel en overspelen naar elkaar. Aan het einde van de training werd er een partijtje gedaan op klein veldje, waarin de spelertjes vrij waren om hun eigen rol in te vullen. Daarbij hingen er standaard verschillende spelertjes in het doeltje, andere keken wat meer “de kat uit boom” en sommigen zaten fanatiek achter de bal aan. Zo zie je dat ieder kind anders is en er zijn eigen invulling geeft. Belangrijkste was dat ze allemaal lol hadden en lekker konden ravotten.

In het begin waren de avonden nog wat langer licht en was het weer lekker warm. Later in het najaar verruilde het zonnige weer zich voor de donkere avondjes met wind en regen… Maar de kids lieten zich niet uit het veld slaan! (en ouders ook niet, want die stonden als toeschouwers in weer en wind)

De winterstop werd in december ingelast en vanaf begin januari werden de eerste trainingen alweer gestart. De kids zaten in februari alweer lekker in het ritme van de trainingen, maar totdat de Corona crisis intrad! Helaas werden vanaf dat moment de trainingen gestopt, maar dat gold natuurlijk voor de rest van de club ook!

Vanaf begin Mei werden de trainingen hervat en hebben we nog verschillende weken plezier gehad op het hoofdveld van WSV. Het voordeel was het inmiddels mooie voorjaarsweer en lange lichte avonden. Op dinsdagavond 9 Juni werd de laatste training gedaan en hebben we op een mooie manier het “eerste voetbalseizoen” van de mini’s kunnen afsluiten!

Op naar het nieuwe seizoen en hopelijk kunnen we in september weer zonder al te veel “Corona-regeltjes” aan de gang op Sportpark de Hoef in Well.

Nu gaan we met zijn allen genieten van een welverdiende vakantie/zomerstop! Allemaal een hele fijn vakantie toegewenst, ook al is de kans groot dat dat in eigen land zal gaan gebeuren!

Groetjes,

Rik en Thijme

Van links naar rechts:

Kasper, Rik Kreemers (trainer), Senn (zittend op grond), Ruben, Luuk, Marlo (zittend op grond), Nathan, Niels, Nienke (zusje Luuk), Kate (zusje Nathan), Noekie (zusje Nathan) en Thijme Hoeflak (assistent trainer).