Update Corona protocol

Datum: 14 oktober 2020

Beste leden,

Naar aanleiding van de laatste persconferentie van 13 oktober jl. zijn we genoodzaakt de COVID-19 maatregelen met betrekking tot het gebruik van ons sportcomplex aan te scherpen. Helaas, maar wel noodzakelijk. Dit vereist van iedereen veel medewerking en wij hopen dat wij dan ook op jullie kunnen rekenen. Alleen zo kunnen we COVID-19 bestrijden en ook als club gezond blijven bestaan.

Vanaf woensdagavond 14 oktober 22.00 uur zijn onderstaande maatregelen van toepassing.

• Sporten is alleen nog beperkt mogelijk: voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan, amateursportcompetities (zowel voor de jeugd als senioren) worden stilgelegd.
  • Als gevolg van bovenstaande zullen alle leden ouder dan 18 jaar tot nader bericht niet meer trainen en geen wedstrijden spelen.
  • Uitgezonderd hiervan zijn: kinderen tot 18 jaar (sporten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club zijn toegestaan).

• Naast de sportkantine zijn ook douches en kleedkamers gesloten.

Ben je in een land of regio met code oranje of rood geweest, kom dan de eerste 2 weken na terugkomst niet naar een training, (oefen)wedstrijd op ons sportcomplex. Ben je net 1 of 2 dagen thuis en krijgt je vakantiebestemming alsnog een code oranje of rood, ook dan geldt dat we je de eerste 2 weken niet op ons sportcomplex willen zien.

Ophalen en brengen van jeugdspelers (t/m 17 jaar) tijdens trainingen en onderlinge wedstrijden

Jeugdspelers die worden gebracht voor een training of onderlinge wedstrijd worden bij de toegangspoort van het complex afgezet en opgehaald. Dit geldt voor de spelers van Well. Uitsluitend Well spelers en de teambegeleiding hebben toegang tot het complex voor een training of onderlinge wedstrijd.

Het vriendelijke doch dringende verzoek is om zoveel als mogelijk met de fiets of te voet naar het sportcomplex te komen.

Direct na de wedstrijd of training verlaat de speler en begeleiding het sportcomplex.

Het is niet toegestaan dat ouders, verzorgers, begeleiders en supporters als toeschouwer bij een onderlinge wedstrijd of training aanwezig zijn.

Instructies trainers en leiders bij ziekte speler/speelster

Als een speler Corona gerelateerde klachten heeft direct uitsluiten van deelname aan trainingen en eventuele onderlinge wedstrijden.

Speler laat zicht testen door de GGD en blijft in afwachting van de uitslag thuis. Het team kan gewoon doortrainen en wedstrijden spelen.

Bij een negatieve uitslag is de speler weer welkom als hij/zij weer beter is.

Bij een positieve uitslag geldt 10 dagen quarantaine en doet de GGD indien nodig contactonderzoek. Aanwijzingen die volgen uit het contactonderzoek moeten verplicht worden opgevolgd.

Houd je altijd aan de bestaande basisregels:

• Blijf thuis bij klachten. Ook als je klachten mild zijn, is het belangrijk dat je de richtlijnen volgt en snel handelt.

• Houd afstand.

• Houd je aan de hygiënerichtlijnen: was regelmatig je handen met zeep of desinfecteer met gel. Nies en hoest in je elleboogplooi.

Wij rekenen op uw begrip en medewerking om zo het COVID-19 virus uit onze (sport)wereld te bannen.