VOETBALVERENIGING WELL EN JAN VAN ARCKEL GAAN SAMENWERKEN MET DE JO17

Het bestuur van voetbalvereniging Well streeft er naar om de mogelijkheden te bieden om haar leden zo veel als mogelijk te kunnen laten voetballen. Met een licht dalend ledenaantal en vele alternatieve mogelijkheden om vrije tijd te kunnen invullen voor de jeugd, is het niet altijd eenvoudig om dat doel te realiseren en voldoende en stabiele elftallen te vormen. Al een aantal jaren is het indelen van de jeugdelftallen als gevolg daarvan problematisch.

Voor het komende seizoen was het aantal spelers in de categorie JO-17 onvoldoende om op een stabiele en verantwoorde manier een elftal in competitie te houden.

Het bestuur van Well heeft samen met voetbalverenging Jan van Arckel, die ook met een spelerstekort in die categorie kampen, onderzocht of er in een samenwerkingsverband een constructie kan worden gevonden die het mogelijk maakt om meer jeugd te kunnen laten voetballen.

Die constructie is gevonden. Komend seizoen zal er een SamenwerkingsTeam JO-17 met spelers van voetbalvereniging Well en Jan van Arckel deelnemen in de reguliere KNVB-competitie. Het team zal in de competitie uitkomen als ST. Jan van Arckel/Well.  Dit elftal zal afwisselend trainen bij een van beide clubs en ook de thuiswedstrijden afwisselend op de velden van beide clubs afwerken. Over dragen van clubkleding worden goede afspraken gemaakt.

We kijken vol vertrouwen uit naar deze nieuwe vorm van samenwerking waarmee we hebben kunnen garanderen dat jeugd haar favoriete sport kan blijven beoefenen.

Bestuur en jeugdbestuur v.v. Well.